نحوه فیلترینگ در ایران و نقاط ضعف آن

بروزرسانی (۲۰۱۴):از سال ۲۰۱۳ این روش به صورت تجاری تحت نرم افزار irboost.com در آمده است که بالاترین سرعت رفع فیلتر، کمترین هزینه و راحتترین روش استفاده را دارد.
این نرم افزار در حال حاضر مورد استفاده بیش از ۵۰۰۰ نفر می‌باشد (برای مدت بیش از یک سال)

امشب برای راه‌اندازی چندنوع پراکسی با تکنولوژی‌های مختلف، مجبور شدم نحوه کارکرد سیستم فیلترینگ ایران رو بررسی کنم و به نتایج خیلی جالبی رسیدم که خوبه شما هم بدونید :

اولا که فیلترینگ تنها بر روی وب (یعنی پروتکل‌های HTTP , HTTPs) پیاده شده و هیچ پروتکل دیگری فیلتر نیست، در حالی که فیلترینگی که آمریکا به دلیل محرومیت بر ایران اعمال کرده تمام پروتکل‌ها رو شامل می‌شه. اما قبل از اینکه ادامه فرآیند فیلترینگ رو بدونیم، لازمه بدونیم که چگونه یک سایت بر روی کامپیوتر ما لود می‌شه.

فرآیند بارگزاری یک سایت

به عنوان مثال فرض کنید آدرس www.facebook.com/profile/abiusx رو در کاوشگر وب خودتون وارد کردید (Internet Explorer یا Mozilla Firefox). کاوشگر شما این آدرس رو به آدرس کاملی که شما حوصله تایپش رو نداشتید تبدیل می‌کنه:

http://www.facebook.com/profile/abiusx

این آدرس نوع پروتکل رو نیز در بر داره (که پیش فرض وب هست) و به کاوشگر اجازه می‌ده نحوه باز کردن اون رو تشخیص بده. قبل از هر کاری، کاوشگر وب باید بدونه www.facebook.com بر روی کدوم کامپیوتر سرور روی اینترنت قرار داره، یعنی شماره اون کامپیوتر رو بدونه. این فرآیند توسط پروتکل زیرساختی DNS انجام می‌گیره که آدرس‌ها رو به شماره تبدیل می‌کنه.

نکته مهمی که بعدا به اون بر خواهیم خورد اینه که DNS ماهیت پرسش و پاسخی داره، یعنی کامپیوتر شما از کامپیوتر دیگری در شبکه (که معمولا ISP یا همون سرویس دهنده اینترنتتون هست) سوال می‌کنه که این آدرس شماره اش چنده؟ و پاسخ می‌گیره. بسیاری از فیلترینگ‌ها در دنیا در همین مرحله پیاده می‌شن، یعنی کامپیوتر بالادست به شما پاسخ می‌ده که این آدرسش 10.10.34.34 هست (آدرس کامپیوتری که صفحه فیلترینگ روش قرار داره)، اما اینگونه فیلترینگ به سادگی قابل رفع هست. کافیه شما یک کامپیوتر خارج از ایران رو به عنوان DNS خودتون مشخص کنید، مثلا 4.2.2.4 رو در تنظیمات اتصال به شبکه به عنوان آدرس کامپیوتر DNS خودتون وارد کنید و نگذارید که اتوماتیک مشخص شه. از این پس سوالات  DNS شما از این کامپیوتر پرسیده می‌شه و قاعدتا پاسخ‌های اون هم واقعی هستند و صفحه فیلترینگ نیستند.

همچنین باید توجه کرد که هر کامپیوتری در شبکه (اینترنت) که معمولا یک شماره داره، ممکنه یک یا چند سایت رو روی خودش سرویس دهی کنه. معمولا سایت‌های کوچک و کم مشتری بر روی کامپیوترهایی با چند سایت دیگر مشترک هستند، سایت‌های معمولی و پربازدید بر روی یک سرور اختصاصی با یک شماره هستند و سایت‌های معروف بر روی چندین سرور مختلف به صورت همزمان سرویس‌دهی می‌شوند.

برای درک این نسخه، برنامه ترمینال (Command Prompt) خود را باز کنید و دستورات زیر را وارد نمایید :

nslookup www.google.com

دستور فوق چندین شماره برمی‌گرداند، زیرا سایت گوگل بر روی چندین سرور مختلف سرویس دهی می‌شود

nslookup www.etebaran.ir

دستور فوق تنها یک شماره برمی‌گرداند زیرا این سایت بر روی یک سرور قرار دارد.

nslookup www.abiusx.com

nslookup www.etebaran.com

هر دوی دستورات زیر یک آدرس برمی‌گردانند، زیرا هردو سایت بالا بر روی یک کامپیوتر سرو می‌شوند.

پس از اینکه کاوشگر شماره کامپیوتر مقصد رو به دست آورد، یک اتصال شبکه از نوع TCP بر روی پورت ۸۰ (پورت مخصوص وب) برقرار می‌کنه و یک درخواست از نوع HTTP ارسال می‌کنه که جناب کامپیوتر مقصد، من فلان صفحه شمارو می‌خوام. قالب این درخواست متنی به صورت زیره :

GET http://www.facebook.com/profile/abiusx HTTP/1.1
Host: www.facebook.com
User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.7; rv:5.0.1) Gecko/20100101 Firefox/5.0.1
Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
Accept-Language: en-us,en;q=0.5 Accept-Encoding: gzip, deflate Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Cookie: PHPSESSID=9PmTx2exnapZfHmnegR9MsiPb2C00aDc6
If-Modified-Since: Sat, 30 Jul 2011 15:21:45 GMT
Cache-Control: max-age=0

این درخواست HTTP دارای اطلاعات خاصی است. برخی از خط‌های آن اختیاریست و برخی خط‌ها هم در بعضی درخواست‌ها وجود دارد که اینجا نیست. خط اول نوع درخواست (GET)، آدرس آن و نسخه پروتکل (1.1)‌ را معین می‌سازد. این خط مهمترین خط است و برای سرور مقصد همین یک خط به عنوان درخواست کفایت می‌کند تا بداند چه چیزی را باید به ما تحویل دهد.

در خط دوم، سایت مورد نظر ذکر می‌شود. این خط توسط سرور وب استفاده می‌شود تا اگر چند سایت بر روی سرور قرار دارد، تشخیص دهد که کدامیک از آنها را باید نمایش دهد. لذا اگر تنها یک سایت بر روی سرور باشد، این خط کارایی ندارد. این خط جزو استاندارد HTTP است و باید همواره ذکر شود.

خط‌های بعدی نوع کاوشگر مبدا و سیستم عامل و زبان‌های قابل فهم و زمان و غیره را مشخص می‌کند تا سرور مقصد بر اساس آنها صفحه مناسب را ارائه دهد. این خط‌ها تنها برای کاوشگران حرفه‌ای وب مهم هستند.

سرور مقصد پس از دریافت این اطلاعات و پردازش آن، صفحه مورد نظر را پیدا کرده در قالب پاسخ HTTP با فرمت زیر ارسال می‌کند:

 HTTP/1.1 200 OK
 Date: Mon, 23 May 2005 22:38:34 GMT
 Server: Apache/1.3.3.7 (Unix) (Red-Hat/Linux)
 Last-Modified: Wed, 08 Jan 2003 23:11:55 GMT
 Etag: "3f80f-1b6-3e1cb03b"
 Accept-Ranges: bytes
 Content-Length: 438
 Connection: close
 Content-Type: text/html; charset=UTF-8

این پاسخ نمایانگر مشخصات سرور و وضعیت پاسخ است که توسط کاوشگر ما پردازش می‌شود. در ادامه این سرآیند، معمولا حجم انبوهی داده به قالب HTML (زبان ارائه وب) پیوست شده است که متن است، ولی توسط چشم انسان به سادگی قابل فهم نیست ولی توسط برنامه کاوشگر وب قابل درک است. کاوشگر وب این داده را پردازش می‌کند و در قالب صفحات وب بر روی صفحه رسم می‌کند تا کاربر آنها را مرور کند.

نکته‌ای قابل توجه آنست که در میانه پردازش این داده، کاوشگر گاهی مجددا به آدرسی دیگر (مثل آدرس یک تصویر یا یک تکه صوت یا اسکریپت) بر می‌خورد و مجددا به همان سرور درخواستی ارسال می‌کند تا آن تکه داده را نیز دریافت کند و در رسم صفحه به کار بگیرد.

چگونگی فیلترینگ

یک فیلترینگ خوب، باید در مراحل مختلف بر روی درخواست و پاسخ اعمال شود. ابتدا اینکه در مرحله DNS باید پاسخ مقتضی برگرداند، که البته به راحتی قابل رفع است. سپس در مرحله درخواست باید خط اول و دوم را بررسی کند و آدرس سایت مقصد را استخراج کند و بر اساس آن تشخیص دهد که فیلتر شده است یا خیر. اگر فیلتری شده بود، پاسخ HTTP از نوع انتقال صفحه ( 301 Redirect)‌ به آدرس صفحه فیلترینگ را به جای آدرس اصلی برگرداند.

در مرحله سوم باید بر اساس محتوای داده بازگشتی از سایت مقصد، تصمیم بگیرد که آنرا نگه دارد یا با انتقال تغییر دهد. اینکار از نظر پردازش بسیار هزینه‌بر است زیرا باید یک برنامه پیچیده تمام داده را مطالعه و پردازش کند و الگو‌های مورد نظر را تطبیق دهد، ولی معمول‌ترین روشیست که استفاده می‌شود.

در ایران فیلترینگ تنها در فاز دوم (تشخیص آدرس از سرآیند) آنهم به صورت ناقص صورت می‌گیرد، یعنی تنها سرآیند Host بررسی می‌شود و آدرس آن با لیست فیلترینگ تطبیق یک به یک داده می‌شود، به همین دلیل بود که مثلا تا مدت بسیاری آدرس ww.facebook.com برای دسترسی به فیس بوک قابل استفاده بود.

راه ساده عبور از فیلترینگ

از آنجایی که تنها سرآیند Host در درخواست ما بررسی می‌شود و آدرس می‌تواند در خط اول درخواست جای گیرد و Host به کلی حذف شود (یا با آدرس سایتی بی مورد جایگزین شود)، راه بسیار ساده‌ای برای رفع فیلترینگ سایت‌هایی که سرور اختصاصی دارند وجود دارد. البته سایت‌هایی که با دیگر سایت‌ها در یک سرور مشترک هستند نیاز به Host دارند تا سرورشان تشخیص دهد کدام سایت درخواست شده است و مثلا همین سایت بنده را با اعمال این راه‌حل نمی‌توانید مرور کنید.

قبل از توضیح روش اعمال، فرآیند زیر را انجام دهید تا بیشتر با جزئیات کار آشنا شوید:

  1. ترمینال (Command Prompt) خود را اجرا نمایید و دستور زیر را وارد کنید
  2. telnet facebook.com 80
  3. دستور فوق یک اتصال به سرور موجود در facebook.com بر روی پورت 80 ایجاد می‌کند (همان کاری که کاوشگر می‌کند). پس از برقرار اتصال پیامی مبنی بر آماده بودن ارسال اطلاعات به شما می‌دهد. حال باید درخواست HTTP را وارد کرد.
  4. GET /profile/abiusx HTTP/1.1
  5. Host: www.facebook.com
  6. پس از وارد کردن این دو خط، دوبار کلید Enter را فشار دهید. پس از چند لحظه پاسخ بر روی صفحه ظاهر خواهد شد :
HTTP/1.1 403 Forbidden

<html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1256"><title>LCT4-3
</title></head><body><iframe src="http://10.10.34.34?type=Invalid Site&policy=MainPolicy " style="width: 100%; height: 100%" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="0" vspace="0" hspace="0"></iframe></body></html>

کد نتیجه 403 یعنی عدم اجازه دسترسی، به همراه بدنه‌ای که کاوشگر شمارا به سایتی در آدرس http://10.10.34.34 هدایت می‌کند به عنوان پاسخ ارسال شده است (در زبان HTML) با کمی مرور متن پاسخ این اطلاعات مشخص است. اکنون فرآیند زیر را انجام دهید تا پاسخ فیلتر نشود :

  1. ترمینال خود را باز نمایید و دستور زیر را وارد کنید :
  2. telnet facebook.com 80
  3. پس از برقرار اتصال تک خط درخواست زیر را وارد کرده، دوبار کلید Enter را بزنید:
  4. GET http://www.facebook.com/profile/abiusx HTTP/1.1
  5. پاسخی به صورت زیر خواهد داد، که یعنی صفحه‌ای که شما می‌خواهید در آدرس دیگری قرار دارد (از آنجایی که نوع کاوشگر را مشخص نکرده‌اید، فیس بوک فکر می‌کند نوع خاصی از تلفن همراه هستید که صفحه آن آدرس خاصی دارد). آن آدرس را مجددا درخواست کنید و دوبار Enter بزنید:
  6. GET http://www.facebook.com/common/browser.php HTTP/1.1
  7. حجم نسبتا زیادی اطلاعات در قالب HTML خروجی داده می‌شود که همان صفحه فیس بوک است.
HTTP/1.1 302 Found
Location: http://www.facebook.com/common/browser.php
Content-Type: text/html; charset=utf-8
X-FB-Server: 10.27.60.111
Date: Sun, 31 Jul 2011 03:05:00 GMT
Content-Length: 0

انجام این فرآیند به صورت دستی بسیار دشوار است، و همچنین خروجی HTML برای انسان قابل فهم نیست. اما این مکانیزم را به سادگی می‌توانید در مرورگرهای قدرتمند پیاده کنید. به عنوان مثال در مرورگر Firefox افزونه Modify Headers را نصب کنید. پس از اتمام نصب و راه‌اندازی مجدد مرورگر، از منوی Tools صفحه تنظیمات آنرا باز کنید. در فیلد های موجود Action را معادل Filter و Header name را معادل Host قرار داده، کلید Add را فشار دهید. اکنون فیلتر اضافه شده در لیست را انتخاب کرده، کلید Enable را فشار دهید تا چراغ کنار آن سبز شود.

حال به آدرس www.abiusx.com مراجعه کنید. با پیام خطای سرور مواجه خواهید شد، زیرا نتوانسته تشخیص دهد کدام سایت روی آنرا خواسته‌اید. اما اگر به سایت www.facebook.com مراجعه نمایید مشاهده می‌کنید که مشکلی وجود ندارد و سایت بدون مشکل باز می‌شود. (البته توجه داشته باشید که برخی از تصاویر، به دلیل قرار داشتن بر روی سرورهای چندسایتی، بار نخواهند شد).

پس از اینکه از سایت‌های مورد نظر (که قبلا فیلتر بودند)‌ دیدن کردید، می‌توانید مجددا از پنجره تنظیمات Modify Headers، فیلتر را انتخاب کرده آنرا غیر فعال کنید.

 

98 comments On نحوه فیلترینگ در ایران و نقاط ضعف آن

  • در عربی جمع کلمه ی احمق در انتهایش حمزه دارد و در حدیث مذکور بصورت مضموم به ضمیر «هم» متصل خواهد شد -> حمقاؤهم. لطفا اصلاح بفرمایید.

    • سلام و ممنون از مطلب خوبتون
      connection من روی پورت 80 برای facebook همش failed می شه و وصل نمی شه اصلاً. به نظرتون مشکل از کجاست؟

    • Slm
      Age Vaghean ma musalmunim pas bayad Bezarim mabodemon tasmim begire na inke ma vase hamdige tasmim begirim.man ta hadi ba in filtring movafegham chon bazi az mmardom estefadashon az internet manfiye va nahve estefadashon ba dini k daran mokhalefe.

  • مطلب پر محتوایی بود

    اگر امکان دارد راه تغییر تنظیمات مربوط به سرور DNS را در مرورگر فایرفاکس 5.0 ( D:) بیان کنید.

    • تنظیمات DNS به دلیل پیچیدگی و نیاز به محوری بودن جهت جلوگیری از برخی حمله‌های امنیتی به صورت مرکزی در دست سیستم عامل است و سرویس‌های کار با آن از طریق سیستم عامل ارائه می‌گردد.

  • مینا منافی

    بسیار عالی
    اون جمله ی آخر به خصوص! :)

  • شیدا آل یس

    بسیار خوب و مفید!
    ممنون از زحماتتون!
    فقط پست بعدی لطفا…

  • کارهای فوق را انجام دادیم ولی بازم فیلتر بود…توضیحاتتون کامله؟؟؟

    • سلام، اگر روش امتحانی با telnet براتون جواب داده باشه یعنی متد درسته.
      یک نکته که فراموش کردم بگم اینه که در صفحه تنظیمات (Options) اون افزونه فایرفاکس، گزینه Always On رو هم باید زد. این رو تست کنید درست می‌شه انشالله.

  • خیلی ممنون. یعنی واقعا توی ایران کانتنت فیلتر نمیشه؟

    • فعلا که نمی‌شه چون فیلتر کردن محتوایی کل ترافیک یک کشور، هرچقدر هم که پهنای باند فردی کم باشه، احتیاج به منابع محاسباتی غول آسانی و بسیار هزینه‌بری داره.

      • گذشت اون زمان! بعد از صرف هزینه های هنگفت این “محاسبات غول آسا” هم داره انجام میشه. یک قدرتی که روی جهل استواره برای بقای اون جهل هر ناممکنی رو ممکن میکنه.

  • یک غریبه آشنا

    although I … but I read it and it was amazing as usual I’m happy that U wrote sth related to computer matters after all this time,I ask U to write about the other protocols like SSL and the ways for encrypting and securing the other protocols,and there is a question that if we encounter with a content filter(as U said phase 3) what is the solution and how can we pass it?

  • حالا شد !!……..با تشکر

  • ممنون ، خیلی مفید بود.

  • کلا ما نفهمیدیم این آقایون چه هدفی رو دنبال میکنند با این فیلترینگ مسخره ای که همه راه در روش رو بلدند.

    • من هم قبول دارم که کمی در فیلترینگ افراطی و غیر فنی عمل شده ولی خوب مخاطب نوجوان و کودک اینترنت امروز کم نیستند. و من دیدم نمونه‌هایی که هم خانواده هم خود بچه بسیار راضی هستند که چنین فیلترینگی وجود داره و با خیال راحت می تونند کار کنند.

      • فقط بحث فیلترینگ سایتهای غیر اخلاقی نیست. شاید اون موجه باشه ولی فیلتر کردن سایتهای خبری و خیلی از سایتهای دیگه ایی که اصلا بحث غیر اخلاقی بودن توش مطرح نیست کار احمقانه اییه. چیزی که من تجربه کردم این بود که جریان باز اطلاعات به آدم کمک میکنه که اعتقاداتش قوی تر بشه. به عنوان نمونه میگم. شما تو ایران اگه سازمان مجاهدین خلق رو سرچ کنید نمیتویند خیلی مطلب ازشون گیر بیارید. من این مدتی که خارج از ایران بودم خیلی در موردشون تو اینترنت خوندم و بدون اینکه یکی بیاد تو تلویزیون بشینه و با یه سری استدلالهای آب دوغ خیاری بگه اه اه اینا چه گروه بدی هستند از درون ازشون متنفر شدم.

        • نظر شما صحیح نیست. حتی اسلام هم از انتشار بی حد و حصر اطلاعات حمایت نمی‌کنه و لذا فرقه‌ای مثل بهایت فرقه ظاله نامیده می‌شه و کسی حق انتشار عقاید اون رو نداره.
          اما افرادی که درکشون رسیده و احتیاج به مطالعه این مطالب دارند هم نهی نمی‌شند و اگر فعالیت مشکوکی نکنند مورد پیگیری هم قرار نمی‌گیرند چنانچه بسیاری در باب بهاییت تحقیق می کنند.

          در فضایی که همه فریاد می زنند، فریادی به گوش می‌رسه که از همه بلندتره نه اونی که از همه درست‌تره.

          • پس لابد اینکه همه فریادها رو خفه کنن و بگن همین فریادی که ما می زنیم درسته خوبه !
            شما باید همه رو بشنوی و با شعورت بدون توجه با شدتش ببینی کدوم درسته . . .
            فک کنم بدیهی باشه کدوم درسته …

        • ببخشید این رو از کجا آوردید که “اسلام هم از انتشار بی حد و حصر اطلاعات حمایت نمی‌کنه”؟ چرا فکر میکنید که مردم حتما یه قیم میخواند. حتما یه عده ای هستند که بهتر از بقیه میفهمند پس اشکالی نداره برند فلان وفلان رو بخونند. بقیه نمیفهمند وحتما یکی باید براشون تصمیم بگیره که چه چیزی رو بخوانند و چه چیزی را نخوانند. چه چیزی را ببینند و چه چیزی را نبییند. فرض کنید توی یه کشور لائیک زندگی میکنید. چقدر به نظرتون منطقیه که حکومت اون کشور همه سایتهای اسلامی رو ببنده و بگه که مردم شماها نمیفهمید اینا چه گمراهانی هستند. ما اونا رو بستیم که شما نخونیدش؟؟؟؟؟؟

          • اسلام که آورده منابع دینی رو مطالعه کنید متوجه می‌شید.

            اما اینکه یک عده هستند که بهتر از بقیه می‌فهمند و براشون تصمیم می‌گیرند، تاریخ ۴۰۰۰ ساله بشری ثابتش کرده.

            تمام کشورهای لائیک هم فیلتر می‌کنند. سایت خود من از آمریکا فیلتره. تمام سایت‌های شیعیان از عربستان فیلتره. بیشتر از ۷۰ کشور دنیا فیلترینگ گسترده سیاسی/دینی اعتقادی دارند.

            حالا نظرت چیه؟

          • شما که منابع رو مطالعه فرمودید بفرمایید ما هم همونها رو نگاه کنیم ببینیم اینی که شما میفرمایید اون تو هست یا نه؟ سایت شما رو که من الان از استرالیا وصل میشم و فیلتر هم نیست. عربستان هم که داخل آدم نیست که شما شاهد مثال ازش میارید. این چیزی که من تو استرالیا میبینم اینه که بجز یه تعداد محدود سایتهای پرونوگرافی چیز دیگه ای فیلتر نیست. چه دینی چه سیاسی. اون 70 تا کشور رو هم میشه نام ببرید و منبعتون رو بگید؟ حالا بر فرض که اینطور باشه مگه ما همه چیزمون مثل بقیه کشورهای دنیاست که از این نظر اونا رو با ما مقایسه میکنید؟ اینکه یه عده ای میشند تصمیم گیرنده توی هر کشوری که خب اظهر من الشمسه ولی اینکه یه عده خودشون رو اونقدر عالم فرض میکنند که فکر میکنند باید تو همه کار مردم دخالت کنند جای سوال داره. فیلترینگ نه تنها مشکلی رو حل نمیکنه بلکه نشان ضعف یک حکومت در برخورد با آرا و عقایدیه که باهاش مخالفند.

          • عرض کردم از آمریکا فیلتره. از هیچ کشور دیگه‌ای نیست. یک مدت از انگلیس هم بود رفع شد. با توجه به اینکه ما در تمامی این کشورها سرور داریم بررسیش راحته.
            چطور تو استرالیا سایتهای پورنو فیلترند، چرا آزاد نباشند هرکسی تصمیم بگیره؟
            داخل ویکیپدیا لیست کشورها هست. جالبه بدونید بزرگترین و تاثیرگذارترین فیلترینگ دنیا مربوط به چین هست و تمام این نرم‌افزارهای فیلتر شکنی که ما استفاده می‌کنیم هم از چین ابداع شده.

            ما هیچیمون مثل بقیه کشورها نیست؟ مثلا غذا نمی خوریم؟ توی آمریکا NSA مکالمات تمام تلفن‌های همراه رو فیلتر نمی‌کنه؟ اصلا شعارش اینه که اینکار رو می‌کنه. اونوقت ما تو همه چیز مردم دخالت می‌کنیم؟

            این نظرات شما بدون استدلال پشیزی نمی‌ارزند برادر عزیزم. ادعا که هنر نیست، استدلال هنره.

          • بعضی سایتهای پرونو فبلتره و مورد رضایت مردم هم هست. یعنی اکثریت موافقند با اینکه اینجور سایتها محدودیت داشته باشه. این فرق میکنه با اینکه دسترسی مردم رو به اخبار و واقعیتهایی که وجود داره محدود کرد صرفا چون حکومت خوشش نمیاد. چین رو مثال میارید خب معلومه که اون هم ملت رو فبلتر میکنه! به روباه گفتند شاهدت کیه گفت دمم!
            من البته نمیخوام بگم که غربیا همه چیزشون درسته ولی اینکه اینترنت نسبتا آزادی دارند به نظرم مزیتیه که نشون دهنده قدرتشون هست. شما برای اینکه یه کم تفاوت ما با اونا رو بفهمید برید ببینید توی این کشورهای مثلا با اعتراضهای صنفی چه برخوردی میشه تو ایران چطور برخورد میشه. برید ببینید توی تلویزونشون و رسانه هاشون به چه راحتی از سر تا پای حکومت به چالش کشیده میشه صریح ترین نقد ها به همه چیز میشه و هیچ کس هم بابتش به زندان نمیره. اینا یه شمه از تفاوتهاست. اگه شما میگید آمریکا و بقیه کشورهای غربی فیلترینگ دارند پس ما هم داشته باشیم بقیه شرایط زندگی رو هم باید با اوانا یکسان کنید. نه هر جا به نفعتونه بگید بقیه دنیا هم همینه وهر جا که نیست بگید اه اه عجب آدمایی هستند این غربیا.
            NSA هم یه سازمان امنیته همون کاری رو میکنه که وزارت اطلاعات ما میکنه. کاری به درست و غلطش ندارم. ربطی به بحث جریان آزاد اطلاعات توی رسانه نداره.
            در ضمن جناب برادر سفسطه های شما هم پشیزی ارزش نداره.

          • نظر خوبی بود. اما به پاسخ‌ها دقت کافی کنید :
            ۱. آیا نظرسنجی کردن که فیلترینگ سایت‌های پورنو مورد رضایت مردمه؟ اگر مردم دوست نداشتن و از سایت‌های پورنو استفاده نمی‌کردن که اصلا به وجود نمی‌آمد! اگر نظر سنجی کردن هم خوب ما هم در ایران نظرسنجی کردیم افرادی مثل بنده گفتند این سایت‌های سیاسی فیلتر بشه چون ضرر داره مثل سایت‌های پورنو.
            ۲. خدمت شما عرض کردم که اگر معیارتون نظر دادن و تعداد و دموکراسی و این مذخرفاته، چین وقتی اینکار رو کرده یعنی ۳ -۴ تا آمریکا اینکار رو کرده. یعنی دوبرابر کل اروپا و آمریکا اینکار رو کرده پس درست‌تره!
            ۳. شما خیلی ساده ای که گول ظاهر این حرفها رو می خوری. رییس جمهور ما هم هرجای دنیا می‌ره از آزادی و رشد ایران حرف می‌زنه. این دلیل میشه واقعیت باشه؟ من کم دوست و رفیق نزدیک خارجی ندارم و از اوضاع بی خبر هم نیستم. اینکه توی تلویزون یک چیزی رو مي‌گند که دلیل نیست، توی ۲۰:۳۰ خودمون هم دائم به رییس جمهور فحش می ده. اینکه دلیل آزادی نیست. اما اینکه مي‌گید هیچکس به خاطر نقد زندان نمی ره تا جایی که ما خبر داریم اینطوری نیست.
            ۴. ما نگفتیم چون امریکا و رفقا فیلتر دارند ما هم باید داشته باشیم. شما که دلیلی برای بد بودن فیلترینگ نمیاری، صرفا می‌گی من خوشم نمیاد غرب هم نداره. ما هم گفتیم خوش نیامدن شما اهمیتی نداره غرب هم داره. حالا اگر دلیل دیگری دارید رو کنید.
            ۵. وزارت اطلاعات ما مکالمات تلفنی کشورهای دیگه رو شنود می‌کنه؟ استانداردهای امنیتی برای دنیا وضع می‌کنه که خودش فقط توان شکستن اونها رو داشته باشه؟ عجب! ما خبر نداشتیم.
            ۶. اما به نظرم آمد که شما هم مثل اکثر افراد امروزی از منطق و فلسفه چیزی نمی‌دانید و احتمالا اصلا فرق سفسطه و مغلطه رو هم نمی‌دونید که همینطوری هرجا پیچیدگی ذهنتون نمی رسه طرف رو به سفسطه متهم می‌کنید. بنده کارم منطق و فلسفس و بیش از ۲۸ نوع سفسطه رو با اسمشون مسلطم، پس سعی نکنید جوسازی کنید.

          • دوست عزیز من کامنت های شما رو خوندم, به نظر من هر کسی ازاده که هر طور میخاد زندگی یا تصمیم بگیره البته به شرطی که به دیگران اسیبی نرسونه, ازادی هم در همین خلاصه میشه , ولی متاسفانه سیستم فیلترینگ داره این رو نقص میکنه, یعنی داره باعث محدود شدن اطلاعات فرد میشه, من هم با فیلتر کردن سایت های پورن موافقم(البته اونم بحث خودش رو داره) ولی با اینکهسایت های سیاسی و علمی رو فیلتر کنن کاملا مخالفم, شما تو یکی از کامنتاتون گفتید که نباید: به نظرتون سایت های سیاسی خطری چون سایت های پورنو داره. میتونید بگید چه خطری؟

          • منطق جمله ی اول شما چند تا نکته رو در پی داره. اول این که بدونیم حرف اسلام و تمام ادیان الهی مسیحیت و یهودیت و … و حتی بسیاری از ادیان غیر الهی این نیست که هر کسی آزاده هر کاری انجام بده ما دامی که به آزادی دیگران آسیبی نرسونه. تمام ادیان آیین و مناسکی دارند که شما باید انجام بدی. نماز نخوندن شما به آزادی کسی لطمه نمی زنه ولی از نظر دین واجبه. پس اولین نکته این که بدونیم با این تفکر نه از دایره ی اسلام که از فلسفه ی دین خارج شده ایم و کلا داریم برای خدا شاخ و شونه می کشیم.
            نکته ی دیگه اینه که ما در سراسر زندگی مون این گزاره رو نقض می کنیم. فیلتر کردن سایت های مستهجن یا گذاشتن حد سنی، جمع آوری مراکز غذای غیر بهداشتی، مبارزه با مواد مخدر، امر و نهی های پدر و مادر به بچه شون که چی بخوره و چی نه، … هیچ کدوم اینا به آزادی کس دیگه ای لطمه نمی زنه ولی برخورد باهاشون بدیهی تمام جوامعه.
            و این که یه سایت سیاسی چه قدر می تونه برای امنیت کشور و سلامت روانی جامعه و پیشرفت کشور خطرناک باشه از روز روشن تره.

  • دیگه از این دروغ های شاخ داره امریکا بیاد تورو فیلتر کنه خوب اگه عضو ارتش سایبری باشی و حزب اللهی های تندرو خوب حقته برای اینکه اونها الکی کسی رو فیلتر نمیکنند شما ها تندرو هستین و خطرناک برای بشریت !

    بعدم اگه کشورهای سنی که اکثر مسلمان دنیا را شامل میشه شما را فیلتر میکنند حق دارند باز !برای اینکه شیعه دین سفسطه و مغلطه است و هزاران حدیث غیر حقیقی که به

    پیکره اسلام و دین

    افکار شما افراطی و دینتون از یک مذهب عادی مثل تمام ادیان بیرونه و به دیکتاتوری تبدیل شده یعنی همه نابود بشوند مسیحیت یهودیت زرتشی و بهایی که اصلا شما دشمن خونی هستین باهاشون بودایست هم که اصلا نمیشناسید

    به هرحال اگه میخواهی بدونی در کشورهای غربی فیلتر هست بیشتر به خاطر ادمهای مثل شما که میخواهند با عقاید دگمیست اشان دنیا را خراب کنند و حقتون هست که فیلتر بشید

    • عجب. اولا که دروغ شاخدار بود من رو فیلتر کنه. بعد شاخش حذف شد اصلاح شد. مدرک هم متعدد دارم که فیلترم کردند. بعد می‌گید برای بشریت خطرناکم. بشریت فقط آمریکایی‌ها هستند؟ یعنی ۳۵۰ میلیون نفر نماینده کل مردم دنیا هستند؟ چینی ها مثلا بشریت نیستند؟ روح ندارند؟
      شیعه دین سفسطه است؟ پس چرا فیلتر می‌کنند بیان استدلال کنند. چرا سایت‌های مارو هک می‌کنند؟ چرا توی کتابهاشون التماس می‌کنند که زیاد وارد بحث نشیم؟ اتفاقا اگر مطالعه کنید می‌دونید که شیعه تنها دین عقلیه. البته بحث حدیثهای جعلی جداست.
      ما که افراطی و داغون هستیم، چطور اینقدر پیشرفت کردیم که همه نگران شدن از وضعیت ما؟ حتما باید هرزه و نفس پرور باشیم تا نرمال باشیم؟

      ما دگم هستیم؟ چرا اونها دگم نیستند؟ ما که می‌گیم بیاین همه بحث کنند بهترین انتخاب شه. اونها هستند که می‌گند شما فاندامنتالیست هستید و فقط حرف ما درسته!

      • سلام
        دوست عزیز گاهی اوقات خوبه انسان به گذشته و واقعیت ها هم دقت کنه اینکه همش همدیگر را نقد کنیم و بگوییم من درست میگم و تو درست نمیگویی و بعد هم بی احترامی و گندهگویی که ما را به جایی نمیرسونه ، از اینکه سال 57 در ایران تعقیراتی اساسی شکل گرفت که حرفی نیست حالا چرا این تعقیرات شکل گرفت یا ناآگاهی بود یا هوشیاری ملت بود اما در این میان افرادی گول خوردند و همین طور باز هم گول میخورند و این تا زمانیکه واقعآ ندانیم چه میخواهیم ادامه خواهد داشت پس باید به قدرت تشخیص کافی برسیم یارانه را کی دادند همانموقع که لازم بود و بلافاصله آمریکا اروپا و همه گردن کلفتها شروع کردند به تحریم و تحریک حالا آمار میگیرند که جو چگونه است پس باید اینترنت قطع شود تا تیر به سنگ بخورد این را مطمئن باشید آنچیزیکه به ما احترام و قدرت در دنیا میدهد اتحاد و یکپارچگی است اما برای زندگی بهتر و خواستن آن برای دیگر هموطنان عزیز ماقعآ تا کسی کاری انجام ندهد نمیتوان گفت خوب است یا نه ما امروز مشکل اتمی و باید آنرا تثبیت کنیم تا دنیا بداند ایران کجاست و ایرانی کیست پس به خودمان اعتماد کنیم و از چیزی که مطمئن نیستیم دفاع یا مخالفت نکنیم

  • سلام دوست عزیز.خیلی خوشحالم که همچین سایت مفیدی رو پیدا کردم
    راستش من قبلا یه وبلاگ برنامه نویسی داشتم که دو سال روش زحمت کشیده بودم.ولی متاستفانه به دلایل نا معلومی و واقعا خیلی دور از انصاف فیلتر شد.این مسئولین که جواب نمیدن و همین منو خیلی عصبانی میکنه
    میخواستم بدونم راهی هست که بشه فیلتر رو برداشت یا نه ؟
    این آدرس قبلیم بود که متاستفانه فیلتر شد :
    http://www.arian-it.blogfa.com
    این هم آدرس جدیدمه :
    http://www.ariaworld.blogfa.com
    ممنون و سپاسگزارم

    • سلام
      چند راه هست : اول در ستاد ساماندهی سایتتون رو ثبت کنید.
      سپس به کمیته فیلترینگ ای‌میل بزنید.

      البته با توجه به اینکه شما وبلاگ داشتید نه سایت، و با فیلتر شدن تمام محتوای سایتتون حذف شده، احتمالا راهی برای برگردوندن اطلاعات نیست مگر اینکه بلاگفا اطلاعات رو به شما تقدیم کنه. بهتره که سایت مستقل داشته باشید با توجه به اینکه الان هزینه‌های اینکار بسیار پایینه.

  • سلام آقای نادری .بسیار ممنونم از اینکه جوابمو دادین مرسی
    من از تمام مطالبی که تو وبلاگ داشتم بک آپ گرفتم و ازین بابت مشکلی ندارم.فقط آدرسمو میخوام. چون تو این دو سال خیلی از آشناها و استادای دانشگام آدرسمو داشتن.با این فیلترینگ دوستام کلی ازم سوال پرسیدن که مگه چه مطلبی گذاشتی که فیلتر شدی! منم مجبورم به همشون توضیح بدم که هیچی جز برنامه نویسی نبود
    انشاالله که این مسئولین جواب بدند
    مرسی از توجه تون آقای نادری.ممنونم
    موفق و سربلند باشید

  • خیلی کامل بود
    خسته نباشی

  • salam in bahal bud ama mishe rajebe vpn ham ye tozih bedin ke bebinim mechanisme un chie?? mer30

    • توضیح مکانیزم وی پی ان در سایت‌های فارسی زیاده و پیچدگی خاصی نداره. یک جستجو مطلب رو مشخص می‌کنه.

  • یک کم راحتر بیان کنید پست هاتونو
    من Always on
    پیدا نکردم
    :(

  • سلام
    ممنون از پست آموزندتون
    سوالی که مطرحه اینه که چرا برای سایت های غیر فیلتر در این حالت پیام bad request میده ؟؟؟

    • سلام
      تنها سایتهایی که بر روی یک سرور چندین سایت سرو میشه خطا می‌گیره به خاطر اینکه این سرورها بر اساس هدر هاست تشخیص می‌دن که شما با کدوم سایتشون کار دارید و اینطوری دیگه امکان تشخیص ندارند.

  • عمو ميشه به من واضح ياد بديد چجور وارد شم؟؟نفهميدم اصلا خواهش ميكنم خيلي نياز دارم

  • سلام هنگام تایپ telnet با پیغام خطا ی windows cannot find telnet مواجه میشوم ویندوز 7 است لطفا راهنمایی کنید

  • سلام، دید و اطلاعات فنی خوبی دارید. همیشه از آدم‌هایی که به چیزی تسلط کامل دارند خوشم اومده و میاد. موفق باشید.

  • ممنون از اطلاعات خوبتون

  • شايد وقت دقت درمورد پاره اي ازامور رسيده باشد.1 كسي اموزش رد شدن از فيلتري رو ميده كه با فاصله يك اينچي تبليغاتشو تكرار مي كنه 2 نتيجه بسيار منتقي اديان (ابراهيمي)همان (سامي با بار كمتر ضد ناسيوناليستي)اين است كه همشون رحماني ورحيمي هستند وفقط ما نمي دانيم كه اعداممون در نهايت لطف ومرحمت خداست ومفسد في ارض يعني اصلاح چيزي كه خدا نبايدونبايد مي افريد وچون عملا افريده اصلاحش مي كنيم.مرتد هم اگر به بقيه اديان سامي رفته باشد كه هيچ وگرنه اونم اصلاحش مي كنيم!هر كي هر چي كه (خدا مي گويد)و( مطمينا ما نه مي گوييم نه به نفع خود تفسير ميكنيم) بخواد بدونه بشنوه يا بفهمه اصلاحش مي كنيم!جنب اقاي نادري بسيار بسيار دير اومدي رنگ حنا واقعا رفته!

  • خیلی باحال نوشتی وخیلی مفید بود ولی در عوض چرت بودو بیمحتوا

  • سلام واقعا ممنون ولی من زیاد از این حرف ها سر در نمیارم و متاسفانه نتونستم این کار هایی رو که گفته بودی رو انجام بدم فقط خواهشم اینه یه سایت بگو که بتونیم یه فیلتر شکن خوب دانلود کنیم و طریقه ی استفاده اش راحت باشه ممنوووووووووون

  • قران هم به حضرت میفرمایدبرای بعضیها که احمقند خودشو به زحمت نندازه این ادمگمراه تر ازاناست کهحرف حق درش اثر کندولی من برای نقشه هواپیمای مدل یک سایتی رفتم که راه نداد ادامش به سایت شما واین بحث رسیدم نمیدونم ارتباطش چی بود

  • سلام از مطالب خيلي خوبتون ممنونم
    و از اين كه انقدر قاطع و صريح به برخي نظرات بي پايه و اساس پاسخ دادين خوشحالم
    در مورد اين پست بايد بگم كه بجز
    modify…
    phproxy رو هم نصب كردم
    اما توييتر باز ميشه ولي فيس بوك نه.
    وقتي ultra رو هم فعال ميكنم IE كلا هيچ سايتي رو حتي گوگل رو هم باز نمي كنه…در واقع بيشتر فيلتر ميشه
    نمي دونم مشكلش چيه اگه امكانش هست راهنمايي كنيد
    اگر ممكنه جوابشو يا به ايميل يا به وبم بفرستين.

    در پناه حق پيروز باشيد

  • گویا این راه حا فقط برای فیسبوکخ. خوب من خودم از فیسبوک استفاده نمیکنم و خیلی از یوتیوب استفاده میکنم. در ضمن یه مشکل خیلی بزرگ اینه که با انجام دادن این کار پیغام Bad Request میده.

    در درابطه با فیلترینگ خم درسته که نوجوان و کودکان و … استفاده میکنن ولی این دلیل بر فیلتر نمیشه. شما بهتر میدونید که الان برنامه بسیار کم حجمی هستند که هر خانواده میتونه نصب کنه روی کامپیوتر شخصی تا برای کودکان و نوجوانان اینترنت امن فراهم بشه. من توی ایران دانشجوام و چون برای خارج از کشور پذیرش گرفتم از جلسات آموزشی درس های تخصصی رو دانلود میکنم. با این سرعت افتضاح وی پی ان واقعا این کار سخته. خیلی از سایتای آموزش (زبان، Open Course ها و …) حتی واقعا نا عادلانه فیلتر شده.
    در ضمن من از Applyabroad سایت شما رو دیدم. رزومتون هم Impressive هست ولی برای TOP 10 با معدل و GRE شانستون کمه. به هر حال شما هر جا باشی پیشرفت میکنی. به امید اینکه اینترنت مثل همون کشورهایی که شما براشون اقدام کردی آزاد در اختیار مردم قرار بگیره. موفق باشی.

  • خیلی خوب بود فقط یک کم واضح تر توضیح می دهید که چگونه برخی از سایت ها ی غیر اخلاقی را فیلتر کرد

  • Hi , vaghean moteasefam va3 kasai ke mikhan mardom bikhabar az jai memunano filter mikonan , ino be kasai migam ke mokhalefe harno azadi hastan hichvaght movafagh nemishid ta key mikhayn be in kesafat kariatun edame bedin . be omide ruzi ke man , to va hameye mardom iran azadi dashte bashim . Vahid 16 m.i.s

    • کافیه بدونید که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور دنیا فیلترینگ رو پذیرفته و اجرا می‌کنند.

      • سلام من هر کاری کردم نشد که نحوه فیلتر رو یاد بگیرماگه میشه راهشو واضع برام توضیح بده و بفرس به میلم ممنون

      • دوست خوبم، من بعد از دو سال مطلبت رو خوندم، برای آشنایی با مقدمات بد نبود، هرچند خیلی تیتروار نوشته بودی…
        مثلا من انتظار داشتم درباره خود پارامترهای هدر که بسیار کاربردی اند و با کمک آدرس آی پی سرور که از همون کنسول ویندوز به راحتی استخراج می شن، می تونن خیلی مفید باشن، بیشتر توضیح تخصصی ببینم.
        اما یک سوال شگفت انگیز برام پیش آمده:
        شما که اساسأ بر اساس مرقومات خودت با فیلترینگ موافقی و فکر می کنی لازمه، پس چرا داری روش های عبور از اون رو آموزش میدی؟؟؟
        گویا در این مضمون دچار نغض غرض شدی…
        و درنهایت، گرچه من مثل برخی از یاران اونقدر شاکی و عصبانی نیستم، و با نظام هم مشکلی ندارم و اساسا آدم فعال سیاسی نیستم، اما چندتا مطلب رو می خوام عرض کنم:
        اولا: یکی از احمقانه ترین تصمیمات سیستم کشور ما در طول دوران انقلاب، همین اقدام به فیلترینگ در این سطح گسترده بوده، چرا که به واسطه ی کم توجهی دوستان خیرخواهی مثل شما، و توجه دشمنان و مخالفان فیلترینگ، امروزه کمتر کسی پشت سد فیلترینگ می مونه و این جز بدگمانی، بی اعتمادی و دوری مردم، میوه ای برای نظام نخواهد داشت.
        برای تصدیق عرضم شاهدی میارم؛
        من کارم برنامه نویسی وب و امنیت وب سایته، و داشتم درباره اچ تی تی پی اس مطالعه می کردم که به این مطلب رسیدم؛
        قریب به هفت روز پیش، یکی از سایت های اقتصادی که رتبه ی الکساش در ایران بین 50 تا 65 بود، برای ارتقای سئوی سایتش با من وارد قرارداد شد.
        من داشتم در سایت الکسا وضعیت سایتش رو بررسی می کردم که به نکته ی شگفت انگیزی برخورد کردم.
        پیش از این عرض کنم شما که متخصصی می فهمی رنک50 تا 65 در ایران آمار قابل ملاحظه ایه، در بخشی که نشون می داد مخاطب این سایت از کجاهای دنیا بهش متصل شدن، در نهایت تعجب دیدم فقط 53 درصد بازدیدکنندگانش از آی پی ایران بهش متصل شدن، و 27 درصد دیگر از انگلیس و الباقی از آلمان.
        با توجه به این که این سات فقط با واحد پول ایران خدماتش رو ارایه میده و صرفا در ایران محصولاتش رو تحول میده، کاملا بدیهیه که حدود 50 درصد بازدیدکننده های این سایت دارن از فیلترشکن متصل می شن، برای شما به روشنی روزه که حتی نوع فیلترشکنشون چیست.
        من در این جا به دلایلی نام نمیبرم.
        پس در وهله ی اول، فیلترینگ به شکل بی مزه ای بی نتیجه و شکست خورده ست و فقط گاهی کمی زحمت درست می کنه برای کاربر و جلوی چیزی رو نمی گیره
        ثانیا:
        من با فیلترینگ منطقی، به اندازه، حساب شده و میتنی بر اصول اخلاقی و دینی موافقم، اما در 30 تا 40 درصد موارد سایت هایی فیلترند که حقیقتا بی مورد فیلتر شدن،
        یا اگر هم موردی دارند در یک نقطه ای از سایت قرار داره که شاید بعد از یک ساعت گشت و گذار در اون سایت باهاشون مواجه بشی، و از اونجا که این مورد غالبا برای سایت های علمی مصداق داره، ضرر این نوع فیلترینگ بیش از منفعتشه، چرا که امثال من رو که روزانه ساعت ها دنبال مطالب علمی هستیم، از دسترسی به اصلاعات و فنآوری های روز محروم می کنه و نتیجه ش در جامعه ی علمی کشور قابل ملاحظه س…
        القصه، ببخشید که عرایضم طولانی شد، اما امیدوارم که هرچه زودتر، جهان اینترنت ما هم مثل سایر ابعاد و به موازات اون رشد کنه که اینترنت برای ما هرگز تهدید نیست، برای کشوری که سرشار از تمدن، تفکر، فرهنگ و استعداده، اینترنت یک فرصته و ما نباید مثل یک بوکسور منفعل در این رینگ هی مشت بخوریم و گاردمون رو ببندیم، باید گارد رو باز کنیم و با تکنیک بیشتر ضربه ی نهایی رو بزنیم که به لطف دوست و استعداد سرشار جوان هامون خواهیم زد…
        در نهایت خدا بهت قوت بده…
        یا حق

  • درووووووووود بر شما استاد گرامی
    آقا من دقیقا همین مشکل رو پیدا کردم و هر موقع که میخوام از سایت facebook استفاده کنم از برنامه ی proxifire استفاده میکردم.اما چند روزی میشه که به محض باز کردن برنامه و تایپ آدرس سایت facebook این سایت به همون آدرس 10.10.34.34 منتقل میشه و نمیتونه سایتو باز کنه.
    ممنون میشم که بگین چطوری میتونم این مشکلو حل کنم.مطالب فوق رو هم خوندم ، اجرا هم کردم( منظورم قسمت افزونه های mozilla هستش) اما بازم جواب نداد
    شدیدا به کمکتون احتیاج دارم
    ممنون میشم کمکم کنید
    بیصبرانه منتظرم
    ممنون

  • فقط می خوام بگم ما که نفهمیدیم این اعجوبه ها چه جوری اومدن تو این نظام مقدس.
    فیس بوک رو فیلتر می کنن بعد تو همه ی سایتهای دولتی و غیر دولتی
    ارسال به فیسبوک رو ضمیمه می کنن !!!!!!!!!!!

    نمی دونم … واقعا نمی دونم……..عجب دنیاییه!

  • با سلام اين افزونه در ابتداي ورود به مرورگر نام كاربري و رمز عبور ميخواهد يعني بصورت پيش فرض فعال است چطور ميتوانيم كاري بكنيم ك پيش فرض غير فعال بودن باشد و بعد از ورود به مرورگر در صورت تمايل غير فعالش كرد

  • bebakhshid jenab , man az barname shoma estefade mikonam vali chand roze ke moshkel peida kard , manam az roie firefox hazfesh kardam vali hanoz vaghti vared misham azam code va password mikhad va ba nemizare kar konam ba firefox !
    motshaker misham agar pasokhgo bashid !
    :-D

    • سلام
      افزونه رو نصب کنید
      بعد از نصب روی آیکون اش کلیک کنید تا غیر فعال بشه. بعد پاک کنید.
      افزونه ۱۵ مین فعال بود و ۵ مین خاموش می شد. الان کردیمش ۲ مین فعال ۸ مین خاموش. به صفحه اش مراجعه کنید

  • سلام.چطور میشه که یک سایت که فیلتره با استفاده از تلنت و روشی که خودتون گفتین به درخواست ها جواب میده و فیلترینگ تاثیری در جواب نمی گذاره؟؟
    من الان با چنین وضعیتی مواجهم.هیچ آنتی فیلتری هم اجرا نکردم.

    • سلام
      فیلترینگ در ایران در دو سطح اجرا میشه
      اول در سطح
      http
      که اگر کلمه یا الگوهای فیلتر شده وجود داشته باشه درخواست دراپ میشه

      دوم در سطح
      IP
      که برای سایتهای معروف انجام میشه چون در هنگامی که از
      https
      استفاده کنید داده ها رمز میشن و کلمه‌های حساسشون قابل استخراج نیست لذا سایتهای حساس کلا همه تماسها بهشون قطع میشه

  • فکر کنم درست منظورم رو نرسوندم .باروش اول که
    host
    رو هم وارد می کنیم باز جواب میده اما با بروزر که باز می کنم فیلتره

  • سلام
    من همه کارها رو انجام دادم
    اون always on رو هم زدم
    اما این ارور رو میده

    The page isn’t redirecting properly

    Firefox has detected that the server is redirecting the request for this address in a way that will never complete.

    This problem can sometimes be caused by disabling or refusing to accept
    cookies.

    میشه راهنمایی کنید؟

  • salam

    az maghaleye khubetun mamnoonam. man modify header ro nasb kardam va headername ro host va header value ro ham filter gozashtam. vaghti dar browser http://www.facebook.com ro mizanam chand sanie safheye facebook ro miare ba dobare safhe ghat mishe va peighame ziro mide:
    Server not found
    Firefox can’t find the server at filter.

    zemnan dar khate address ham b jay facebook.com ebarate filter namayesh dade mishe. pishapish mamnoon

  • salam lotf mikonid mano rahnamaei konin?
    man aslan nemidunam che juri mishe bedunam filter varede face shod mishe rahnamaei konid?mamnun misham

  • عالی بود… ولی به نظر اومد خیلی از مطالب رو یا به خاطر ملاحضات و یا به خاطر کمبود زمان و یا هر دیلی دیگه ای پست نکردید.. البته این چیزیه که به نظر میاد و لزوماً نباید درست باشه
    بازم ممنون استفاده کردیم

  • من به عنوان یه دانشجو کاملا با فیلتریگ موافقم ولی از اجراش گله دارم

    1- سایت های که اشتباهاً فیلتر میشه کم نیستند (هرچند با گزارش در کمتر از 24 ساعت وصل میشن-مثل سایت خودم) ولی بعد از مدتی با اجرای برنامه های فیلترینگ بعد از مدتی چند ماه دوباره فیلتر خواهد شد…

    2- اگه قراره سایتی فیلتر بشه فیـــــــــلتر بشه
    یعنی فیلتر به معنای واقعی و دسترسی کاملاً قطع بشه

  • سلام ببخشید من ایمیلتون رو ندارم میشه یه میل بهم بزنید
    ممنون میشم یه سوال دارم

    سوالی کوچک ولی مهم برای من
    با تشکر

  • سلام لطفا بهم بگین چه طوری میتونم فیلتر فیس بوک رو باز کنم؟

  • لطفا هر چی زودتر بگین روششووووووووووووووووووووو

  • سلام نشد هر کاری کردم اگه میتونی راهنمای کنی به میلم پیام بفرس

  • خواهشا انجام این روش به صورت واضح تر بر روی ایمیلم بفرستید
    خیلی متشکرم

  • با سلام چرا تنها عوض کردن آدرس dns به آدرسی خارج از ایران مثل 4.2.2.4 جواب نمی ده واسه دور زدن فیلترینگ؟

  • سلام
    به نوبه خودم بسیار متشکرم از اطلاعات ارزشمند شما ، گذر کردن از فایر وال شرایط خاصی دارد اما کاربران برای استفاده از سرویسها هزینه پرداخت مینمایند اینکه کامپیوتر دجار اشکال سیستم شود و یا اینترنت نداشته باشد در کل فرقی نمکند و انتخابی برای کاربر باقی نمیماند در نهایت باید از این مشکلات خلاص شویم و مطمئنآ راه حل هایی وجود دارد امید وارم کشور عزیزمان الگویی شود برای دیگر ممالک که اصلآ با این مسائل کاری ندارند.

  • یه سوال واسم پیش اومده
    شما گفتی تو سیستم فیلترینگ قدیمی آی پی سایت توسط دی ان اس اشتباه معرفی میشه یعنی همون آی پی صفحه فیلتر. خب حالا سایت یوتیوب که هاستش از همون گوگله چطور فیلتر شده که گوگل باز میشه ولی یوتیوب نه؟
    لطفا یه خورده توضیح بده

Leave a Reply to کیارش Cancel Reply

Your email address will not be published.

Site Footer

Sliding Sidebar